امکان شبکه‌سازی برای شرکت‌ها در نمایشگاه نانو وجود دارد

مدیرعامل شرکت بساپلیمر وجود فرصت شبکه‌سازی و تعامل با فعالان حوزه فناوری‌نانو در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ را یکی از ویژگی‌های مثبت این نمایشگاه عنوان کرد.

پردیس رستم‌زاده درباره سابقه حضور شرکت بساپلیمر در نمایشگاه نانو گفت: «ما در دوره‌های قبل نمایشگاه نانو حضور داشتیم هر چند در دوره‌های پیشین در مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر بودیم و امسال به صورت مستقل در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ حضور داریم. فضای نمایشگاه نانو بسیار پویا است و امکان ارتباط با فعالان حوزه نانو برای شرکت‌ها وجود دارد. همین حضور در نمایشگاه نانو زمینه‌ساز اتفاقاتی شد که به شرکت ما کمک زیادی کرد. در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ دو راهبرد اصلی را دنبال می‌کنیم. اول به دنبال ارائه توانمندی‌ها و معرفی سبد محصولات به مخاطبان هستیم و دومین راهبرد ما شناسایی کسب و کارمان به گروه‌های هدف، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است.»

مهندس رستم‌زاده افزود: «ایده راه‌اندازی و تاسیس شرکت بساپلیمر به یک بازدید از کارخانه داروسازی برمی‌گردد که در آنجا من و هم‌بنیان‌گذارم متوجه مشکلات در کف‌پوش‌های مورد استفاده در آن کارخانه شدیم که مدیران آن شرکت چندان به ریشه مشکلات موجود در کف‌پوش‌ها واقف نبودند. از آنجا بود که ایده توسعه فناوری کف‌پوش‌های پیشرفته برای پاسخ به نیاز بازار شکل گرفت. ملزومات قانونی در بخش داروسازی به گونه‌ای است که باید کارخانه‌ها از کف‌پوش‌هایی با ویژگی‌های خاص نظیر صد سایش بودن، قابل شستشو بودن، جلوگیری از پخش شدن ذرات از سطح استفاده کنند. ما از سال ۱۳۹۱ شروع کار کردیم و کف‌پوش‌هایی برای استفاده در فضاهای مختلف ارائه کردیم و از همان ابتدای کار گواهی نانومقیاس را نیز برای این محصولات دریافت کردیم. در حال حاضر شرکت‌های داروسازی مختلفی نظیر تولید دارو، عبیدی، مینا سرنگ از محصولات ما استفاده می‌کنند. البته کفپوش‌های تولید ما برای حوزه‌های مختلف نظیر اتاق‌های تمیز و مکان‌های بهداشتی، محیط‌های صنعتی، سالن‌های تولید و انبارها، صنایع غذایی و نوشیدنی، صنایع دارویی و شیمیایی، پارکینگ خودروها و مکان‌های تجاری و مسکونی قابل استفاده است.»

این دانش‌آموخته رشته پلیمر در پژوهشگاه پلیمر از تولید کف‌پوش‌های مناسب برای سطح بتن و کف‌پوش‌هایی با خواص ضد سایش و ضد الکتریسیته ساکن خبر داد که باعث افزایش ایمنی در محیط کار می‌شود.