بازدید از «نانوفیلترهای صنعتی» شرکت نانو فناوران خاور در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱

سید امیرحسین تقوی مدیرعامل شرکت نانو فناوران خاور از فعالان صنعت در حوزه‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های این شرکت در بخش نانوفیلترهای صنعتی دعوت کرد.

به گفته ایشان نانوفیلترهای صنعتی شرکت نانو فناوران خاور قابلیت استفاده در صنایع مختلف، از فولاد تا صنعت مواد غذایی را داراست، بنابراین این محصولات می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌ها جذابیت داشته باشد.

وی رویکرد شرکت نانو فناوران خاور در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ را معرفی توانمندی‌های فیلترهای صنعتی این شرکت به‌عنوان غبارگیر کارخانه‌ها و تجهیزات صنعتی عنوان کرد.

مهندس تقوی گفت: «نانو فیلترهای صنعتی در ۲ بخش مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی در ورودی هوا، به‌طور مثال ورودی هوای توربین‌های نیروگاهی و دیگری در خروجی صنایع (غبارگیر های صنعتی) که باعث جلوگیری از ذرات آلاینده به محیط زیست می‌شود و نانو فناوران خاور در این بخش به صورت تخصصی فعال است. استفاده از این نوع نانو فیلترها علاوه بر سلامت محیط زیست برای سلامت کارگران مفید است. فیلترهای صنعتی غیر نانویی معمولا قادر به حذف ذرات بسیار کوچک نیستند، بنابراین غبارهای در حد زیر ۲٫۵ میکرون که برای سلامتی و محیط‌زیست خطرناک هستند به راحتی از این فیلترهای معمولی عبور می‌کنند، اما در فیلترهای نانویی شرکت نانو فناوران خاور به دلیل استفاده از نانوالیاف، ذرات زیر ۲٫۵ میکرون نیز فیلتر می‌شوند. همچنین به دلیل وجود نانوالیاف و فیلتراسیون سطحی، عمر فیلترها افزایش یافته و دیرتر اشباع می‌شوند که این موضوع موجب کاهش هزینه بخش فیلتراسیون صنایع خواهد شد.»

یکی از فعالیت‌های شرکت نانو فناوران خاور ارائه خدمات الکتروریسی نانوالیاف بر روی کاغذ فیلتر است. مهندس تقوی در این باره گفت: «تاکنون شرکت‌های مختلفی برای انجام خدمات الکترویسی به ما مراجعه کرده‌‌اند، شرکت‌هایی که به دلیل حجم کم تولید یا موارد دیگر، دستگاه الکترویسی را خریداری نکرده‌اند و به دنبال برون‌سپاری این بخش از کار هستند. در نمایشگاه سال جاری، توانمندی‌های شرکت نانو فناوران خاور در خدمات الکتروریسی نانوالیاف بر روی کاغذ فیلتر به مخاطبات ارائه می‌شود.»

وی افزود: «ما پیش از شیوع ویروس کرونا، به سراغ ماسک‌های نانو رفته بودیم و به منظور کمک به سلامت پرسنل صنعتی در محیط‌های آلوده، ماسک‌های نانویی تولید می‌کردیم. با شیوع کرونا این نوع ماسک برای استفاده عموم نیز عرضه شد، اما در حال حاضر رویکرد اصلی ما تامین ماسک‌های نانویی برای استفاده در صنعت است. این ماسک‌ها از نفوذپذیری بالا و قابلیت تنفس‌پذیر قابل توجه برخوردار است، دو ویژگی که برای پرسنل در محیط کاری اهمیت زیادی دارد.»

وی اظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ شرکت نانو فناوران خاور بتواند نیاز‌های مخاطبان را پاسخ دهد.

 

از تمامی صنایع برای بازدید از «نانوفیلترهای صنعتی» در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ دعوت می‌کنیم