نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱، فرصتی برای حل مشکلات صنعت

به گفته مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند، سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو فرصتی مناسب برای این شرکت به منظور آشنایی با مشکلات موجود در صنعت و تلاش برای ارائه رهیافت‌های نانویی برای پاسخ‌دهی به این مشکلات است.

اشکان شمالی مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند می‌گوید: «ما به نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ تنها به‌عنوان رویدادی برای فروش محصول نگاه نمی‌کنیم. نمایشگاه نانو فضای ایده‌آلی برای آشنایی با صنعت‌گران و مشکلات آن‌ها است، در واقع نگاه شرکت شیمی صنعت رشد سهند به این نمایشگاه، نگاه به یک رویداد B۲B است که در آن شرکت‌ها می‌توانند با هم وارد گفتگو و تعامل شوند و از کنار این ارتباطات، راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات به دست ‌آید. بنابراین هم به دنبال حل مشکل صنعت هستیم و هم نیم‌نگاهی به سرمایه‌گذارانی داریم که به دنبال سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و طراح‌های نو هستند. من فضای نمایشگاه نانو را چیزی بالاتر از یک نمایشگاه فروش محصول می‌بینیم.»

وی درباره سابقه حضور این شرکت در نمایشگاه گفت: «در دوره دانشجویی، در سال ۱۳۹۴ که یک طرح نانویی داشتم، در پاویون ویژه‌ای که ستاد برای طرح‌های نانویی در نظر گرفته بود، شرکت کردم. دو سال بعد که شرکت شیمی صنعت رشد سهند را راه‌اندازی کردم، دوباره در نمایشگاه نانو شرکت کردند. امسال نیز برنامه‌های متعددی برای معرفی توانمندی‌های شرکت شیمی صنعت رشد سهند در نمایشگاه داریم.»

دکتر شمالی افزود: «برای دو محصول، روانکار ماشینکاری و کوانتوم دات پایه کربن گواهی‌نانومقیاس گرفته‌ایم. هر دو محصول وارد بازار شده است و در حال حاضر مشتریان متعددی از صنایع مختلف از این محصولات استفاده می‌کنند. به تازگی با یک شرکت آلمانی وارد مذاکره شده‌ایم تا صادرات این محصولات را به اروپا انجام دهیم. در مراحل نهایی مذاکره هستیم و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، هم محصولات را به اروپا صادر می‌کنیم و هم نقاط کوانتومی به صورت ماده اولیه به این شرکت که خود محصولات دیگری تولید می‌کند، فروخته خواهد شد تا از نقاط کوانتومی برای بهبود محصولات این شرکت استفاده شود.»