تولید و عرضه دستگاه های ایرانی تصفیه هوا با فناوری نانو

شرکت پیام پرشین پردیس دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلترهای نانویی ساخته است که می‌تواند علاوه حذف ذرات معلق در هوا، میکروب‌ها را نیز از بین ببرد. این دستگاه با بهره‌گیری از دو سیستم اولتراسوند و فیلترهای نانویی قابلیت حذف ذرات معلق را بیش از ۹۹ درصد دارد.

شرکت پیام پرشین پردیس در دستگاه تصفیه هوای خود موسوم به نیلا ایر، از دو نوع فیلتر الیاف حاوی نانوذرات و فیلتر کربنی زئولیتی استفاده می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده، این دستگاه قابلیت حذف گازهای سمی و ذرات معلق را دارد. نتایج آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عملکرد سیستم ضدمیکروبی اولتراسونیک این شرکت قابلیت کاهش ۱۰۰ برابری بار میکروبی را دارد.

شرکت پیام پرشین پردیس در سال ۱۴۰۰ موفق به تولید و عرضه بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تصفیه هوا در شهر تهران شده است.

در برخی از محصولات تصفیه هوا بدون توجه به عوارض خطرناک روش‌های بکار رفته و فقط با اهداف تجاری، اقدام به فروش محصولاتی می‌شود که استفاده آن‌ها عوارض بیشتر نسبت به خود آلاینده‌های هوا دارد. از این رو پیام پرشین پردیس با نگاه به طبیعت و روش‌های آن در حذف آلاینده‌ها اقدام به توسعه و عرضه دستگاه تصفیه هوایی نموده است که برای کاربر بی‌خطر است. این محصول که شبیه‌ساز باران است بر اساس تولید ذرات آب باردار کار می‌کند و لذا فقط با آب کار می‌کند و هیچ گونه ماده سمی و پرتوی مضرری در محیط استفاده آزاد نمی‌کند. میزان مصرف آب این دستگاه در روز ۱٫۵ لیتر است.

پیام پرشین پردیس به طور پیوسته در حال تحقیق و توسعه بر روی روش‌های نوین و بی خطر برای حفظ سلامتی مصرف‌کنندگان است. این فناوری به صورت اختراعی در داخل کشور به ثبت رسیده و پتنت مربوط به آن برای ثبت در دفتر اختراعات امریکا ارسال شده است.