تمدید فراخوان فرصت تجاری‌سازی ایده‌های جدید در مصالح نوین صنعت و ساختمان

فراخوان چالش فناوری و نوآوری “فرصت تجاری سازی ایده‌های جدید در مصالح نوین صنعت و ساختمان” تمدید شد. علاقه‌مندان تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

مواد نوآورانه ساختمانی آینده‌ی صنعت ساخت و ساز را بنا می‌کنند. دانشمندان و فناوران در سرتاسر جهان در حال تحقیق و توسعه‌ی مواد ساختمانی جدید و تکامل فناوری‌های از قبل ایجاد شده‌ای هستند که ارزش خود را در صنعت ساخت و ساز نشان داده‌اند. این مواد و فناوری‌ها باید کارا، با دوام، قابل بازیافت و بدون ریسک باشند همچنین با توجه به شرایط امروزی دنیای ما، که حاکی از نیاز تکامل فناوری برای حفظ انرژیست، لذا عمده اتلاف انرژی مصرفی، در ساختمان‌ها صورت می‌پذیرد که ایده‌‌های نوین در راستای کاهش آن، بسیار موثر هستند. از این رو گروه صنعتی لینکران با همکاری برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری شبکه تبادل فناوری، طرح‌های نوآورانه را در زمینه مصالح ساختمانی جمع‌آوری کرده و از طرح‌های برگزیده تا صنعتی شدن حمایت می‌کند.

مهم‌ترین هدف برای برگزاری رویداد؛ ایجاد فرصت‌های رشد و موفقیت برای استارتاپ‌ها است. ایده‌ها یا طرح‌هایی که از لحاظ فنی و اقتصادی مناسب است را می‌توان با ایجاد بستری از اساتید، فعالان بنام و زیرساخت‌های مهمی از قبیل: آزمایشگاه، خطوط تولیدی، فضای اداری، آموزش و…. به همراه تیم مارکتینگ به مرحله تولید انبوه و در نهایت فروش رساند. از این رو با چنین رویکردی دراین فراخوان طرح‌ها و ایده‌ها در خصوص مصالح نوین صنعت و ساختمان با محوریت موضوعات ذیل مد نظر است؛

  1.  مقاومت فلزات نسبت به خوردگی
  2. انواع روش‌های گالوانیزاسیون
  3. خم‌کاری و شکل‌دهی قطعات فلزی
  4. لرزه‌گیری‌های مکانیکی
  5. حذف نویز و صداهای مزاحم و ناخواسته
  6. عایق‌ها
  7. ضدشعله‌ها

طرح‌هایی که رویکرد علمی داشته باشند و همزمان از نظر کسب و کار نیز دارای توجیه باشند در اولویت پذیرش بالاتری قرار می‌گیرند.

  • از لحاظ بازار و کسب و کاری، طرح‌ها باید توجیه داشته باشند. (ساختار هزینه و درآمد به همراه نوع مشتریان و حجم بازار مخاطب در سال مشخص شود).
  • دارا بودن تیم با انگیزه و متخصص و همچنین توانمند.
  • بازار هدف و مشتریان مناسبی برای آن محصول وجود داشته باشد.
  • ایده دارای نوآوری باشد و در داخل کشور به تولید نرسیده باشد.