گزارش صنعتی روغن‌موتورها و نانومکمل‌های افزودنی

یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو که در واقع عامل پیش‌برنده آن است، موتور آن است. موتور خودروها ممکن است ساختارهای مختلفی داشته باشند اما تقریباً تمامی آن‌ها برای عملکرد صحیح، نیاز به روغن دارند. روغن در داخل موتور، به عملکرد و بازدهی بیشتر خودرو کمک کرده و باعث روان‌تر کار‌کردن خودرو می‌شود. شاید اغراق نباشد اگر گفته شود ارزان‌ترین تغییری که می‌توان در خودرو ایجاد کرد تا بیش‌ترین افزایش بازدهی را داشته باشد، تعویض روغن‌موتور و استفاده از روغن‌موتور مناسب است.

برای جلوگیری از اتلاف انرژی و حرکت بهتر قطعات موتور روی یکدیگر، از روغن‌موتور استفاده می‌شود. روغن‌موتور با کاهش اصطکاک بین اجزای موتور، عملکرد موتور را بهبود بخشیده و جلوی خوردگی و سایش اجزای آن را می‌گیرد.

با توجه به اهمیتی که روغن‌موتور برای صنعت خودرو و به‌ویژه استفاده‌کننده نهایی دارد، بازار بزرگی برای آن موجود است. در حال حاضر شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید روغن خودرو فعالیت می‌کنند که شاید هر شرکتی توان رقابت با آن‌ها را نداشته باشد؛ اما در زمینه افزودنی‌های روغن خودرو (مانند افزودنی‌های نانوساختار)، به نظر می‌رسد که همچنان جای کار وجود داشته باشد. مشتری‌های این حوزه می‌توانند شرکت‌های تولیدکننده روغن خودرو یا مصرف‌کننده‌های نهایی باشند.

در این گزارش صنعتی به تأثیر فناوری نانو در بهبود عملکرد روغن‌های موتور و همچنین آخرین فناوری‌ها و تولیدکننده‌های این حوزه پرداخته شده است.