لایو صنعتی نانو: معرفی شتابدهنده آیکن و تجارب ارتباط با صنعت – 11 اسفندماه

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، چهارشنبه 11 اسفند ماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹:۰۰ شب، با موضوع «معرفی شتابدهنده آیکن و تجارب ارتباط فناوری نانو با صنعت»، میزبان مدیر زیرساختهای صنعتی «شتابدهنده آیکن»، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر مهدی رحمانی، کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با مهندس مسعود عظیمیان، مدیر زیرساختهای صنعتی «شتابدهنده آیکن» (میهمان برنامه)، در صفحه رسمی اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که ستاد نانو با هدف توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری نانو در صدد برآمد تا «مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی»، (Industrialization Center for Applied Nanotechnology) یا به اختصار ICAN را با حضور تجهیزات و ماشین‌آلات نیمه‌صنعتی از پلتفرم‌های برگزیده حوزه فناوری نانو راه‌اندازی نماید.

هدف مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی، توسعه محصول و کاربردهای جدید حوزه نانو براساس پلتفرم فناوری‌های موجود می‌باشد. این مجموعه، برای صنایع، ریسک تحقیق و توسعه را کاهش داده و در جهت توسعه محصول و کاربردهای جدید حوزه نانو براساس پلتفرم فناوری‌های موجود، با صنایع همکاری می‌نماید.

این مرکز در راستای رفع نیاز شرکت‌‌های دانش‌بنیان و فناوران برای پیاده‌سازی ایده‌‌ها و طرح‌‌های مدنظر و تولید نمونه اولیه، و دسترسی راحت و ارزان‌قیمت به زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای انجام تحقیقات کاربردی، ساخت نمونه اولیه و انجام آزمایش‌های مختلف مربوط به آن، فعالیت می‌کند.

‌آیکن، با فراهم‌ آوردن تجهیزات و ماشین‌آلات همچنین اعطای تسهیلات در قالب حمایت‌های مادی و معنوی، موجب هموار شدن فعالیت پژوهشگران علاقه‌مند مشارکت در پروژه‌های کاربردی می‌گردد. بدین‌صورت که افراد و شرکت‌ها در تعامل سازنده با یكدیگر به فعالیت‌‌ها و پژوهش‌‌های کاربردی فناورانه، ایده‌پردازی، پژوهش کاربردی، طراحی مهندسی، نمونه‌سازی، طراحی صنعتی، تدوین دانش فنی و توسعه‌‌ کاربردهای فناوری نانو در صنایع مختلف (رسوخ فناوری) می‌پردازند.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و تخصصی و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن آشنایی با خدمات و حمایتهای صنعتی و پژوهشی شتابدهنده آیکن و تجارب ارتباط فناوری نانو با صنعت این مرکز، به طرح پرسشها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) بستری برای شناسایی و حمایت از ایده‌های نو و تبدیل آن‌ها به محصول، مشاوره به صاحبان کسب و کار به منظور استفاده از فناوری در تولیدات خود و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران است.

با توجه به اهداف ICAN مبنی بر فراهم آوردن بستری مناسب برای رفع چالش‌های صنعتی و تبدیل ایده به محصول در حوزه فناوری نانو این مجموعه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به فراهم نمودن زیرساخت‌های صنعتی در بیش از 6 حوزه فناوری نموده است:

  • نانو مواد
  • نانو الیاف
  • نانو کامپوزیت
  • نانو پوشش
  • همگن‌ساز آلتراسونیک
  • پلاسمای سرد
  • زیرساخت‌های اولیه
  • و …

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی و تخصصی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی و توسعه برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان عرصه فناوری و صنعت، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه رسمی اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته میشود و علاقمندان می توانند ضمن حضور رایگان و آزاد در این برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت نظر (کامنت) یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.



لینک مستقیم ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)