لایو صنعتی نانو: تولید و کاربردهای نانورنگ‌ها در صنایع – 27 بهمن ماه

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، چهارشنبه 27 بهمن ماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹:۰۰ شب، با موضوع «تولید و کاربردهای نانو رنگ ها در صنایع»، میزبان رئیس هیئت مدیره «شرکت نانو آریسا پوشش»، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر سروش صحرائیان، کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با دکتر لاله سعادت، رئیس هیئت مدیره «شرکت نانو آریسا پوشش» (میهمان برنامه)، در صفحه رسمی اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که «شرکت نانو آریسا پوشش»، با هدف تولید محصولاتی نوین در عرصه رنگ ها و پوشش ها با استفاده از فناوری نانو، کیفیت انواع پوششهای صنعتی، ساختمانی، دریایی و اتومبیلی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و با بهره گیری از دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، خواص نوینی در این پوشش ها ایجاد نموده است.

قابلیتهایی مانند افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضد حریق، خاصیت ضد خش، ضد جلبک و آنتی باکتریال بودن و افزایش مقاومت به اشعه UV را می توان بنا به نیاز، توسط توسط علم و فناوری نانوی ایرانی در این شرکت، در انواع پوششها تقویت کرد.

علاوه بر این، شرکت نانو آریسا پوشش از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ستاد ریاست جمهوری به عنوان شرکت “دانش بنیان صنعتی” در حوزه “مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی” مورد تایید قرار گرفته و از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تأییدیه نانومقیاس صنعتی برای محصولاتی نظیر نانوپوشش پلی یورتان مقاوم در برابر اشعه UV، و رنگ آلکیدی نانو جهت افزایش مقاومت در مقابل خوردگی را کسب نموده است.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و تخصصی و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از نحوه تولید و کاربردهای نانو رنگ ها در صنایع، به طرح پرسشها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

به عنوان مثال، رنگ‌های ضدخوردگی و نانو تولیدی این شرکت، قیمتی بسیار کمتر از نمونه‌های خارجی خود دارند و از این رو به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه هستند. از طرفی وجود صنایع مختلف در محیط‌های مرطوب و خورنده هزینه‌های رنگ‌آمیزی مجدد سطوح را بالا می‌برد که استفاده از رنگ‌های نانویی منجر به کاهش چشمگیر تعداد دفعات رنگ‌آمیزی و در نتیجه کاهش هزینه‌های سالانه در صنایع مختلف می‌شود.

به علاوه نانورنگهای پلی یورتان مقاوم در برابر اشعه UV تولیدی شرکت نانو آریسا پوشش، از ویژگیهایی زیر برخوردارند:

  • زیبایی و براقیت
  • مقاومت سایشی و ضربه پذیری بالا
  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی
  • چسبندگی بسیار عالی آنها به عنوان لایه نهایی در سیستم های اعمال رنگ

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی و تخصصی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی و توسعه برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان عرصه فناوری و صنعت، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه رسمی اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته میشود و علاقمندان می توانند ضمن حضور رایگان و آزاد در این برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت نظر (کامنت) یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.


لینک مستقیم ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)